Jaki bus na międzynarodówkę

Jednym z najważniejszych elementów przy rozpoczeciu działalności jest wybór odpowiedniego auta dostawczego. W tym artykule opiszę najpopularniejsze z nich

Każdy z nas kto rozpoczyna działalność gospodarczą związaną z transportem zadaje sobie pytanie jakie auto dostawcze wybrać? Poniżej postaram się wam przedstawić krótki opis najpopularniejszych marek aut na trasy międzynarodowe.Oczywiście ostateczna decyzja należy do was ale mam nadzieję, że moje krótkie zestawienie pomoże wam w tym choć trochę .

Najpopularniejsze auta to:

– Renault Master,

– Fiat Ducato, Peugeot Boxer,

– Mercedes Sprinter,

– Iveco Daily

Renault Master 

Renault Master to jeden z najpopularniejszych aut dostawczych wykorzystywanych do transportu międzynarodowego. Większość firm posiada chociaż jednego Mastera w swojej flocie i wśród opini właścicieli firm i kierowców wypada on całkiem nieźle. Przestronne wnętrze, duża ilość schowków, najczęściej spotykana jednostka napędowa o mocy 125 KM i 150 KM przy pojemności 2,3 litra – Dobra jakość w dobrej cenie. Silniki godne polecenia – przy oszczędnej jeździe do 100 km/h spalanie nawet do 10 L. Spotkałem kilku kierowców, którzy jeździli Masterem i każdy z nich poleciłby  mi to auto.Jeden z nich miał przejechane ponad 600 tyś km bez żadnej poważnej usterki, ale to wszystko zależy od tego na jaki egzemplarz sie trafi. Jest też wielu którzy narzekają na nadmiar plastiku w kokpicie i słaby silnik nawet ten 150 KM, który z trudnością pokonuje wzniesienia pod obciążeniem.

Fiat Ducato, Peugeot Boxer

Fiat Ducato i Peugeot Boxer to drugie najpopularniejsze auto na trasy międzynarodowe – najczęsciej spotykane silniki to 2.2 i 3.0. Na międzynarodówkę polecam silnik 3.0 – 180 KM bardzo elastyczny i żywotny. Jeśli chodzi o wnętrze to nie jest zbyt przestronne, a ilość schowków przeraża. Spalanie około 12 litrów przy oszczędnej jeździe, 120km/h przy 2000 obr/min – 6 bieg. Skrzynia pozostawia wiele do życzenia – zbyt mała i delikatna do tego silnika, przewidywany remont skrzyni biegów między 350 – 450 tyś. km przebiegu. U mnie przy 450 tyś skrzynia nadawała sie tylko do naprawy. Przednie zawieszenie dość słabe, przy cięższych ładunkach koła ocierają o błotniki, często pękające przeguby średnio co 70 tyś wymiana. Generalnie autem dobrze się jeździ i z silnikiem 3.0 można więc  go  smiało polecić do transportu międzynarodowego.

Mercedes Sprinter

Mercedes Sprinter kiedyś najpopularniejszy dostawczak w Europie dziś ulega wyżej wymienionym konkurentom i to głównie pod względem ceny – jest najdroższy w swojej klasie. Silniki 2,2 / 2,7/3,0 – spalanie przy oszczędnej jeździe minimum 12 L i wiecej. Najlepsze silniki to 2,7 i 3.0 nadające sie do ciężkiej pracy. Silnik 2,2 nie polecam – krótka żywotnoś silnika chociaż w dużej mierze zależy to od stylu jazdy kierowcy. Ja w swoim mercedesie zrobiłem 345 tyś i tyle silnik nadawał się do wymiany. Poza tym, bardzo przestronne wnętrze, dużo schowków, zawieszenie o wiele lepsze niż u poprzedników, auto przystosowane do wożenia cięższych ładunków Jesli chodzi o komfort jazdy to szczerze polecam – jeździ sie jak w osobówce. Przy starszych modelach zawodzi elektryka głównie tylnie światła i wiecznie świecąca się kontrolka przepalonej żarówki na desce rozdzielczej.

Iveco Daily

Iveco Daily to również bardzo popularne auto wykorzystywane na trasach miedzynarodowych. Ostatnio na rynku pojawił się  nowy model, który z opini kierowców jest godnym polecenia. Najpopularniejszy silnik to 3.0 – 180 KM. Zawieszenie bardzo mocne – auto na ramie, więc samochód przystosowany do obciążeń przez co został przydomek „wół roboczy”.  Wnętrze przestronne z dużą ilością schowków, spalanie 12 L i więcej, w tym aucie niestety nie zaoszczędzimy na paliwie. Dobrze radzi sobie ze wzniesieniami pod obciązeniem. Jak wiadomo różne są opinie na jego temat, natomiast ja osobiście poleciłbym nowego Iveco z silnikiem 3.0 do transportu międzynarodowego.

Reasumując, każdy samochód ma jakieś wady i zalety. Jeden miniej pali, drugi ma lepsze zawieszenie ale jedno jest wspólne – ono musi na siebie zarobić!!! Kupując auto dostawcze zdecydowanie bardziej kierowałbym się spalaniem,mocą silnika i zawieszeniem, a przestronne wnętrze oraz dodatkowe schowki potraktowałbym jako bonus;-) Dlatego też, na międzynarodówkę wybrałbym Mercedesa Sprintera 3,0 lub Iveco Daily 3.0 gdyż, dla mnie maja one najlepsze zawieszenie i bardzo trwałe silniki w tej wersji. Poza tym, wnętrze jest bardzo przestronne i praktyczne, a jazda nimi to przyjemność.

 

 

 

 

 

 

Tagged , , , , , ,

About Robert Żabczyński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *