JAK ZAROBIŁEM 4 TYŚ. ZŁ W TYDZIEŃ NA BUSIE?

Pewnie zadajecie sobie pytanie jak to jest możliwe zarobić  4 tysiące złotych w tydzień jeżdżąc tylko po Polsce i to na busie. Wielu z was będzie myślało, że to niemożliwe i ściemniam. Otóż nie i udowodnię to wam jeśli doczytacie ten artykuł do końca.

ZAROBKI NA BUSIE PO KRAJU

Tutaj postaram się wam przedstawić dwa przykłady. Pierwszy, właściciel firmy korzystający tylko i wyłącznie z usług spedycji. Drugi, firma, która jest niezależna i sama organizuje sobie ładunki. Jeżeli prowadzi cię spedycja musisz liczyć się z tym, że twoja stawka za kilometr zawiera również prowizję spedytora, co oznacza niższy zarobek dla ciebie. Średnio wynosi ona 1,20 – 1,30 zł za każdy kilometr.  Uważam, że ta stawka nie jest wystarczająca aby utrzymać się na rynku transportowym w Polsce. Jeśli decydujesz się na szukanie ładunków i kontrahentów samodzielnie to stawki są już zupełnie inne. Poza tym to ty sam ustalasz sobie warunki jazdy, oraz kiedy i za ile pojedziesz? Jakie są stawki za kilometr jeżdżąc dla siebie? Jeśli jeszcze nie masz stałych kontrahentów to stawka z giełdy wynosi około 1,20 – 1,50 zł netto za kilometr. W przypadku zdobycia bezpośrednich zleceniodawców stawka może wynieść do 2 zł netto i wyżej. Jaka jest, więc średnia zarobków właściciela, który zdecydował się sam szukać ładunków z giełdy? Policzmy! Jeżdżąc przez cały tydzień po średniej stawce za każdy kilometr 1,35 zł x 2000 km wychodzi 2700 zł netto. Od tej kwoty trzeba odliczyć paliwo w kwocie około 1200 zł brutto. Zostaje ci mniej więcej 1725 zł netto. Od tej kwoty trzeba jeszcze odjąć jedzenie i wydatki związane z eksploatacją auta.

ZAROBKI NA BUSIE PO EUROPIE

Właściciel jeżdżący tylko i wyłącznie pod spedycją może zarobić średnio 0,38 – 0,42 euro za każdy kilometr. To wszystko zależy jaką ma zabudowę (8 ep, 10 ep lub chłodnię). Jeśli decydujesz się na szukanie samemu ładunków to stawki są na pewno wyższe. Tutaj możesz liczyć na stawki od 0,45 euro do nawet 0,60 euro za kilometr. Wyjątkiem jest posiadanie zagranicznych giełd transportowych i władanie przynajmniej językiem angielskim. Kilometrów robimy mniej więcej 2000 – 3000 km tygodniowo. Jeżdżąc przez cały tydzień licząc średnio 0,4 e x 2500 km to wychodzi 1000 euro netto. Od tej kwoty odejmujemy koszty paliwa, wyżywienia i amortyzacji. Właściciel jeżdżący samemu busem zarobi średnio na czysto około 550 euro na tydzień. Od tej kwoty trzeba odliczyć jeszcze jedzenie, amortyzację auta i ewentualne opłaty drogowe.

JAK ZAROBIŁEM TAKĄ KWOTĘ W TYDZIEŃ ?

W obydwu przypadkach nie została osiągnięta kwota 4 tysiące złotych. Jak więc to możliwe, że  udało mi się zarobić tyle w tydzień? Już wam wyjaśniam.

W poniedziałek zacząłem pracę i zrobiłem transport od bezpośredniego zleceniodawcy z Krakowa do Szczecina za kwotę 1400 zł netto. Moje koszta to paliwo 500 zł brutto – 406.5 zł netto plus jedzenie 50 zł – zarobek 993,5 zł netto. Wtorek – przeprowadzka z pomocą kierowcy w noszeniu ze Szczecina do Warszawy za kwotę 1500 zł netto koszt paliwa 400 zł brutto – 325,20 zł netto plus jedzenie 50zł i strecz 60 zł brutto – 48,78 zł netto- zarobek 1076,02 zł netto. Środa transport z Warszawy do Wrocławia od bezpośredniego klienta za kwotę  600 zł netto plus doładunek za 300 zł netto z giełdy transportowej. Koszt paliwa 250 zł brutto – 203,25 zł netto plus jedzenie 50 zł, zarobek 646,75 zł netto. Czwartek załadunek mebli sklepowych we Wrocławiu i dostawa towaru do Galerii do Gdańska. Załadunek i rozładunek z moją pomocą, stawka  1500 zł netto. Koszt paliwa to 400 zł brutto – 325,20 zł netto plus jedzenie 50 zł, zarobek 1124,8 zł netto. Piątek, załadunek kilku ładunków na trasie Gdańsk – Kraków. na powrót korzystałem z giełdy transportowej. Kwota przychodu 950 zł netto. Koszty paliwa to 450 zł brutto – 365,85 zł netto plus wyżywienie 50 zł i autostrada 29,90 zł.  Zarobek 504,25 zł. Całkowita kwota dochodu to 4345,32 zł netto. Jak widać można to osiągnąć ale wymaga to wcześniejszego planowania i doświadczenia na rynku transportowym. Oczywiście tak poukładana trasa nie zdarza się co tydzień.

PONIŻEJ PRZEDSTAWIĘ KILKA SPOSOBÓW, KTÓRE POZWOLĄ CI ZAROBIĆ WIĘCEJ:

– Własna strona internetowa, firma musi być widoczna w internecie.W ten sposób pozyskasz bezpośrednich zleceniodawców, którzy zapłacą więcej niż spedycja na giełdzie transportowej

– Poszukiwanie kontrahentów na stałe trasy;

– Umiejętności negocjacyjne abyś mógł uzyskać stawki, za które będzie ci się opłacało jeździć. Pamiętaj, że czasami warto odpuścić dany ładunek niż jechać po kosztach i nic nie zarobić;

– Być bardziej elastycznym, im większy masz zakres usług w swojej firmie tym bardziej jesteś konkurencyjny dla innych. Coraz więcej ludzi stawia na kompleksowe usługi transportowe  i przeprowadzkowe oraz na ich jakość. Jeśli ty będziesz w stanie odpowiednio taką usługę sprzedać to klient na pewno się na nią zdecyduje;

 

Tagged , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *